Fen Bilimleri Dersi Rehberlik

1. Fen Bilimleri Dersine Nasıl Çalışmalıyız Fen Bilimleri dersi temelinde merak olan bir derstir. Öncelikle konuyu merak edeceksiniz, araştı...

1. Fen Bilimleri Dersine Nasıl Çalışmalıyız

  • Fen Bilimleri dersi temelinde merak olan bir derstir. Öncelikle konuyu merak edeceksiniz, araştıracaksınız, projeler üreteceksiniz bu sayede eğlenceli olarak öğrenmiş olursunuz.
  • Ders, derste öğrenilir, meşhur bir sözdür. Fen Bilimleri dersi de, okulda derste öğrenilir.
  • Dersi çok iyi takip ederek ayrıntıları yakalamaya çalışın. Anlayamadığınız bir nokta olduğunda öğretmeninize hemen sorun. Konu anlatılırken önemli yerleri işaretleyin.
  • Kendinize ait notlarınız olsun, not tutarak çalışmak öğrenmeyi pekiştirir.

  • Şekilli sorular sorulmaktadır. Bu sorular en kolay soru tipleridir. Çünkü sorunun cevabı şeklin içinde gizlidir. Şekli iyi inceleyen cevabını bulur.
  • Grafik sorularında iyi bir matematik bilgisi gerekmektedir. Grafik çizmenin mantığı anlaşılırsa, cevap hemen gelir.
  • Konuları günlük hayatla ilişkilendirin. Bu şekilde hatırlamak daha kolay olacaktır.
  • Ders çalışmaya önce konu tekrarı ile başlayın, bilmediğiniz konu ile ödev yapamazsınız, test çözemezsiniz.
  • Soru çözümünde çözümlü sorulardan başlayın, kolay sorulardan zora doğru ilerleyin. Yine anlayamadığınız yerleri işaret ederek öğretmeninize sorun.
  • Ders çalıştığınız ortamın fiziki şartlarını iyileştirin. Genellikle bilgisayar, cep telefonu, oyuncaklar, televizyon, müzik motivasyonu azaltmaktadır. Bunların odanızdan uzakta olması en doğrusudur.

2. Notlarımı nasıl yükseltebilirim

* Planlı ders çalışma (Fazla ders çalışma değil, her gün düzenli çalışmalısın kesinlikle erteleme, ertelemek sorunları daha da büyütür.)

* Kendini gereksiz meşgul eden, ders çalışmanı engelleyen problemleri ortadan kaldırma.(Ders çalışılırken televizyon izlenmez)

* Testlerle konu eksiklerini öğrenme (Yapılan testlerin sonucu senin hangi konuyu ne kadar bildiğini gösterir. Konu eksiğin olduğu yerleri daha çok çalışmalısın.)

* Asla olmaz deme (Kendini olumsuz düşüncelerden sıyır, asla yapamam deme, bazı öğrenciler bir konuyu bir sefer okumakla anlar, bazıları iki bazıları üç….. ama sonunda anlarsın. )

3. Biyoloji Konularına Nasıl Çalışmalıyız

Biyoloji konuları sık sık tekrar gerektiren konulardır.
Bazı kavramları ezberlemek gerekmektedir.
Kelimeleri ezberlemenin en kolay yolu etkinlikler yaparak tekrar etmektir.
Hücredeki organeller çeşitli etkinliklerle öğrenilebilir.
Organeller konulu bulmaca çözmek, organeller ile ilgili şiir yazmak vb.
Konuları çalışırken şekil, resim, model, şemalardan yararlanılmalıdır.
Dolaşım sistemi konusunda bir şekil binlerce satır cümleden daha açıklayıcı olmaktadır.
Şekillerin çizilmeside zihinde kalıcılığı artırır.
Dersin kazanımlarının dışına çıkılması zihinde kirliliğe sebep olmaktadır.
Fazladan bilgi bazen bütün bilgilerin karışmasına sebep olmaktadır.
Konularda sınırlamalara dikkat edilmelidir.

4. Fizik Konularına Nasıl Çalışmalıyız

Fizik konuları kuvvet, sürat, iş, enerji, basit makineler, elektrik, ısı, ışık, ses gibi konuları kapsamaktadır.
Öğrencilerin genellikle en sevmedikleri ve ön yargıyla yaklaştıkları konulardır. Öncelikle yapabileceğimize kendimizi inandırmak gerekir. Bu konular üzerine biraz daha fazla eğilmeliyiz.
Fizik hem matematik, hem de bilimsel düşünce gerektirmektedir. Birisi eksik olduğunda sonuç elde edilemez. Bu sebeple matematiksel işlemlerle ilgili sorunlar olmamalıdır.
Formül ezberlemek yerine formülün nerede ve nasıl kullandığını bilmek gerekir. Konularda artık fazlaca formüle girilmeden işlem yapılabilmektedir.

5. Kimya Konularına Nasıl Çalışmalıyız

Kimya maddenin içyapısını inceler. Kimyanın temeli atomlardır.
Bu sebeple özellikle 7.Sınıf ( Ortaokul 3 ) konularında yer alan 1-20 ye kadar olan elementler ve önemli elementlerin atom numaraları, elektron dağılımları, sembolleri çok iyi bilinmelidir. Bunlar bilinmeden kimyasal bağlar, bileşikler, periyodik cetvel ve diğer konular anlaşılamaz.
Kimyasal denklemlerin denkleştirilmesi konusunda bol örnek çözülerek pekiştirilmelidir.
Fazla zor konular olmamakla beraber çok tekrar edilmesi gerekmektedir.

Ortaokul öğrencileri Takdir ve Teşekkür belgesini nasıl alabilir

Takdir veya Teşekkür Belgesi almak için
Türkçe Dersi en az 55 puan olmalı, diğer dersler de en az 45 puan olmalıdır.
Teşekkür için ağırlıklı dönem sonu ortalaması 70 ile 84.99 arası
Takdir için 85 ve üzeri olası gerekir.

COMMENTS

Ad

5. Sınıf,93,6. Sınıf,87,7. Sınıf,83,8. Sınıf,106,Biyoloji,12,Çalışma Kağıdı,58,Çözümlü Sorular,2,Deneme,3,Deney,26,Doğru-Yanlış Soruları,49,e-okul,1,Etkinlik,4,Fen Bilimleri,178,Fizik,25,Genel,81,Hesaplama,1,Kazanımlar,5,Kimya,14,Kitap,1,Konu,9,LGS,1,Onlinetest,1,Ortaokul,27,Oyun,20,Öğrenci,16,Öğretmen,12,PDF,1,Proje,22,Rehberlik,2,Sağlık,3,Sınavlar,5,Slayt,8,Soru-Cevap,1,Sorular,1,Testler,85,Video,5,Yazılı,5,Yeni Nesil Soru,1,
ltr
item
Sadece fen bilimleri: Fen Bilimleri Dersi Rehberlik
Fen Bilimleri Dersi Rehberlik
Sadece fen bilimleri
https://sadecefenbilimleri.blogspot.com/2023/04/fen-bilimleri-dersi-rehberlik.html
https://sadecefenbilimleri.blogspot.com/
https://sadecefenbilimleri.blogspot.com/
https://sadecefenbilimleri.blogspot.com/2023/04/fen-bilimleri-dersi-rehberlik.html
true
1066383915177934767
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content